Blog

Όταν σας χαιρετάει μια άκανθα (πτέρνας) το πρωί!

Δεν είναι ορατή εξωτερικά, αλλά είναι μια πιθανή αιτία πόνου: η άκανθα πτέρνας.

Όταν στέκεστε, υπάρχει ένας διαπεραστικός πόνος στην πτέρνα: σαν κάποιος να σου πατάει το νύχι. Αυτό το σύμπτωμα οφείλεται συχνά σε μια αποκαλούμενη άκανθα πτέρνας. Αυτή η οστική προεξοχή με τη μορφή άκανθας συνήθως οφείλεται σε δυσμενείς καταπονήσεις των ποδιών. Εάν οι ιστοί γύρω από την άκανθα φλεγμαίνουν, αυτό μπορεί να προκαλέσει πόνο. Παράγοντες, όπως τα υποδήματα με κακή εφαρμογή και οι δυσπλασίες των ποδιών, συχνά συμβάλλουν στην ανάπτυξη άκανθας.

Περίπου το 10 – 20 % των ενηλίκων έχουν άκανθα πτέρνας. Η οστική προεξοχή μπορεί να σχηματιστεί σε μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ιδίως μεταξύ του 50ού και 60ού έτους ζωής. Η οστική άκανθα δεν προκαλεί πάντα πόνο. Εάν ανακαλύπτεται τυχαία μόνο σε ακτινογραφία, δεν απαιτείται κατ’ ανάγκη θεραπεία.

Πώς σχηματίζεται μια άκανθα πτέρνας;

Εάν το πόδι είναι εκτεθειμένο σε υπερβολικές ή δυσμενείς καταπονήσεις, το σώμα προσπαθεί να βοηθήσει: Το ασβέστιο ενσωματώνεται στις προσβεβλημένες βάσεις των τενόντων για να φέρει σταθερότητα, με αποτέλεσμα το σχηματισμό μιας οστικής άκανθας. Αυτό παραμένει συχνά απαραίτητο. Αλλά αν η εσφαλμένη καταπόνηση επιμείνει, οι ιστοί γύρω από την άκανθα μπορεί να φλεγμάνουν, προκαλώντας πόνο. Τέλος, αυτή είναι η ώρα να ανακαλύψουμε γιατί σχηματίζεται η άκανθα πτέρνας, Διαφορετικά, είναι πιθανόν να προκαλέσει μεγαλύτερη φλεγμονή.

Παράγοντες κινδύνου

Οι δυσμενείς καταπονήσεις προκαλούνται συχνά από την πίεση και την πρόσφυση εντός του ποδιού. Για παράδειγμα, η άκανθα πτέρνας είναι ιδιαίτερα κοινή σε δυσπλασίες, όπως βλαισοποδία και κοιλοποδία. Εδώ εφαρμόζεται αυξημένο φορτίο έλξης στην πλάκα του τένοντα στην περιοχή του πέλματος του ποδιού. Το υπερβολικό βάρος είναι ένας άλλος παράγοντας κινδύνου, δεδομένου ότι τοποθετεί σταθερά τα πόδια υπό ιδιαίτερη καταπόνηση.

Τα παπούτσια διαδραματίζουν επίσης σημαντικό ρόλο: Η επιλογή λανθασμένων υποδημάτων μπορεί να συμβάλει στη δυσμενή κατανομή της πίεσης στο πόδι. Οι σόλες των υποδημάτων είναι ιδιαίτερα σημαντικές. Δεν θα πρέπει να είναι πολύ λεπτές και θα πρέπει να παρέχουν επαρκή υγρασία, ώστε να αποφεύγεται η υπερβολική πίεση. Δεν συνιστάται να φοράτε παπούτσια που είναι πολύ μικρά. Τα παπούτσια με ψηλό τακούνι μπορούν επίσης να προκαλέσουν βράχυνση των μυών της κνήμης. Αυτό αυξάνει τον κίνδυνο πελματιαίας άκανθας της πτέρνας. Ο επαγγελματίας περιποίησης των ποδιών σας μπορεί να εξετάσει τα παπούτσια σας και να σας συμβουλεύσει κατά περίπτωση.

Εκείνοι που ασκούνται τακτικά δεν πρέπει να καταπονούν υπερβολικά τα πόδια τους και πρέπει να χρησιμοποιούν παπούτσια με καλή εφαρμογή και σωστή πίεση. Οι ασκήσεις για το ζέσταμα και οι διατάσεις πρέπει να αποτελούν μέρος της προπόνησης για την προετοιμασία του σώματος για επικείμενες καταπονήσεις. Οι αθλητές θα πρέπει επίσης να λαμβάνουν σοβαρά τον πόνο της πτέρνας, δεδομένου ότι μπορεί να είναι ένας δείκτης υπερβολικής καταπόνησης.

Συμπτώματα

Η φλεγμονή στην περιοχή μιας άκανθας πτέρνας εμφανίζεται συχνά με τη μορφή πόνου όταν τοποθετείτε βάρος στο πόδι. Είναι συνήθως ένας διαπεραστικός πόνος ή αίσθημα καύσου στην πτέρνα ή το πέλμα του ποδιού. Ειδικά το πρωί, η φλεγμονή του πελματιαίου τένοντα μπορεί να γίνει αισθητή, δεδομένου ότι τα πόδια λυγίζουν κατά τη διάρκεια του ύπνου και τεντώνονται το πρωί με τους μύες της κνήμης. Αυτό μπορεί να είναι επώδυνο. Ο πόνος συχνά μειώνεται και πάλι κατά τη διάρκεια της ημέρας. Αλλά μερικοί άνθρωποι εξακολουθούν να υποφέρουν από επώδυνη άκανθα πτέρνας, ακόμη και σε θέση ανάπαυσης.

Συνήθως, η πτέρνα μπορεί να θεραπευθεί καλά μετά σχετική καθοδήγηση και παρακολούθηση από γιατρό. Εάν οι κοινές θεραπείες δεν λειτουργούν, η χειρουργική επέμβαση είναι η ύστατη λύση.

Σχετικά με την ανακούφιση

  • Οι γιατροί συνιστούν κατά κύριο λόγο την ανακούφιση από την καταπόνηση για την άκανθα πτέρνας. Δεν συνιστάται πολλή άσκηση και μεγάλες πεζοπορίες. Ωστόσο, δεν συνιστάται και η πλήρης ανάπαυση.
  • Τα φάρμακα μπορεί να βοηθήσουν στην επίμονη φλεγμονή και τον πόνο. Ωστόσο, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται όπως συνιστάται από τον γιατρό ή τον φαρμακοποιό.
  • Διατίθενται ατομικά προσαρμοσμένα πέλματα υποδημάτων για την πλέον επωφελή κατανομή πίεσης στα πόδια. Κατασκευάζονται από ορθοπεδικούς και τεχνικούς υποδημάτων.
  • Τα προστατευτικά μαξιλαράκια πτέρνας όπως τα GEHWOL Heel Cushion G βοηθούν στην ανακούφιση των καίριων τμημάτων του ποδιού. Οι κυματοειδής σχεδίαση στο κάτω μέρος της  γέλης του προστατευτικού πτέρνας ανακουφίζουν από τους κραδασμούς ακριβώς στις προσβεβλημένες περιοχές, αποφεύγοντας την ακραία καταπόνηση κατά το περπάτημα και την ορθοστασία.
  • Η φυσιοθεραπεία μπορεί συχνά να υποστηρίξει τα μέτρα ανακούφισης.
Go down Go Check More Close Document
Facebook Instagram Twitter Tumblr YouTube Pinterest Pinterest Soundcloud Behance Google Plus LinkedIn Search Email Tik Tok